diumenge, 14 de juny del 2020

Proposta de treball basada en la programació amb Scratch

Salutacions!

Avui us parlaré de la meva proposta de treball basada en la programació amb Scratch.

Personalment crec que l'Scratch és el programa idoni per iniciar-se amb la programació, donada la seva simplesa per entendre'l i la facilitat que presenta per crear programes sense massa dificultat. D'aquesta forma, la meva proposta estaria dirigida a nens i nenes de primària, però seria útil per a tota aquella persona que es vulgui iniciar en aquest món.

El primer de tot, s'hauria de començar amb exercicis bàsics. Saber que són els personatges i mostrar els elements més bàsics de l'Scratch (bandera verda, modificar els aspectes del personatge, els fons, etc) i poc a poc anar augmentant la dificultat d'aquests exercicis. Tot i així, segons el meu criteri quan més s'aprèn és quan es dona llibertat per crear. Per aquest motiu si jo fos professor, intentaria ensenyar les nocions més bàsiques del programa i posteriorment que després els alumnes puguin crear el que a ells els hi sembli (sempre amb el suport del professor en cas que es necessiti ajuda).

D'aquesta forma penso que és la millor manera de treballar amb l'Scratch, ja que crec que amb aquest programa s'aprèn amb l'error, és a dir, el factor clau per aprendre programació és l'autoaprenentatge.

Archivo:Scratchlogo.svg - Wikipedia, la enciclopedia libre

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Autoavaluació

Hola! Abans de començar amb la meva autoavaluació en relació amb l'assignatura, m'agradaria fer un petit incís. Vull mencionar ...