diumenge, 14 de juny del 2020

Diari del projecte final 3

Hola!

Ja casi tenim enllestit el projecte final. Per si no ho recordeu, consisteix en 4 mini-jocs relacionats amb les fases de la desescalada que et porten a la nova normalitat. Els 4 minijocs fins ara ja els teniem fets i calia unir-los, a més de relacionar-los adequadament amb el coronavirus. De forma individual jo he realitzat els dos primers mini-jocs, i el tercer l'hem fet entre el Gerard i jo. L'últim l'ha realitzat ell. El tema d'unir aquests mini-jocs pràcticament ha estat una mena d'odisea. He estat hores i hores amb mals de cap intentant quadrar tots els personatges i que apareguessin quan els tocava, que les variables no es juntessin, etc. En definitiva, ha sigut una feinada, però quan  ho he acabat de fer m'he sentit molt bé amb mi mateix i molt orgullós del resultat. Dona gust veure després de tantes hores de treball com finalment tot funciona a la perfecció. Crec que he aprés molt al llarg del projecte. Al principi les variables per mi eren un mal de cap i m'espantaven, ja que no les sabia utilitzar correctament, però al final m'he adonat que les domino a la perfecció, cosa que em posa molt content.

Una altra cosa que he realitzat aquests dies ha estat crear una mena d'introducció pel joc, on un personatge explica el funcionament del joc a través d'una història relacionada amb el coronavirus, i personalment crec que m'ha quedat molt bé. Aquesta part m'ha resultat molt senzilla de programar ja que només és un personatge que va dient coses, es mou i canvia d'escenari, però ha quedat molt bé dintre del joc. A més, entre els mini-jocs he afegit algunes pantalles que t'expliquen les normes de cada fase de la desescalada, i que així el projecte estigui més relacionat amb el coronavirus.

M'agradaria mencionar que al principi l'Scratch em semblava un programa molt simple, però m'ha acabat sorprenent gratament per la complexitat que pot arribar a assolir, cosa que m'ha fet gaudir molt d'aquest programa. Espero demà ja poder acabar aquest projecte, ja que només queda unir l'últim joc!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Autoavaluació

Hola! Abans de començar amb la meva autoavaluació en relació amb l'assignatura, m'agradaria fer un petit incís. Vull mencionar ...