diumenge, 14 de juny del 2020

Anàlisi d'una experiència educativa basada en la programació

Bon dia!

Avui parlaré d'algunes experiències educatives en relació a la programació o la robòtica al llarg de la meva vida estudiantil.

La primera experiència que recordo va ser a cinquè i sisè de primària, on al llarg de dos cursos a la meva escola es feia una assignatura optativa una hora a la setmana, que a tots els que la feiem ens semblava fantàstica per com de diferent era de la resta. En aquesta assignatura, entre d'altres coses, vam aprendre programació bàsica, una mica de robòtica i mecanografia. En aquesta entrada em centraré en la programació, ja que és la que recordo millor.

Al llarg d'aquesta assignatura vam treballar en dos blocs, el primer és el ja tant mencionat al llarg d'aquest blog: l'Scratch. Aquest programa ens va servir com una introducció a la programació d'una forma molt lúdica i entenedora. Personalment sempre he gaudit molt d'aquest programa. Per contra, la segona part d'aquesta part de l'assignatura era força més complicada i no vaig gaudir-la gaire i no recordo haver après massa. Vam començar a fer programes amb el llenguatge 'Java'. Recordo que tots aquells eren com xinès per mi i em semblaven no només impossibles d'escriure, sinó d'entendre també. Segons la meva opinió erem massa petits per aprendre amb aquell llenguatge de programació, i l'Scratch era molt més adequat a la nostra edat per la seva simplicitat.

En els següents anys de vida acadèmica sempre he anat fent més coses d'aquest àmbit. Recordo haver programat alguna aplicació amb el programa 'Andromo' amb excel·lents resultats. També he fet alguns projectes relacionats amb la robòtica però malauradament no recordo com els vam duur a terme.

En definitiva, les meves experiències m'han portat a pensar que a l'hora d'iniciar-se en aquest àmbit, el més important és utilitzar programes senzills i que per naturalesa siguin lúdics pels infants, i si aquests mostren més interès per seguir aprenent ja començar amb programes més complexos. També crec que l'autoaprenentatge és vital en la programació i la robòtica, ja que hi han aspectes que només es poden aprendre amb l'assaig i l'error i un professor no et podrà inculcar. Tot i així, crec que ensenyar programació i robòtica hauria de ser obligatòri al llarg de l'educació primària.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Autoavaluació

Hola! Abans de començar amb la meva autoavaluació en relació amb l'assignatura, m'agradaria fer un petit incís. Vull mencionar ...